MailEnable Mail Kuyruğu Temizleme

Sunucu Kiralama ya da Sunucu Barındırma hizmeti alan ve Windows Server sistemi ile çalışan müşterilerimizin kimi zaman karşılaştıkları sorun olan, belli bir mail adresinin yoğun mail gönderimi ya da suistimali durumunda mail kuyruğunda çok sayıda mail birikmesi sonucu SpamListlere girme tehlikesi, mail trafiğinin kilitlenmesi gibi sorunlarda elzem olarak ilk yapılabilecek işlem mail kuyruğunun tümüyle temizlenmesidir. 

Mail kuyruğu temizleme işleminde MailEnable Administrator arayüzünün kullanımı sorun oluşturabilir. Çok sayıda maili algılaması ve ekranda görüntülemesi pencerenin kilitlenmesine yol açabilir. Bu durumda aşağıdaki adımları izleyerek mail kuyruğunuzu Dos kipinde temizlemeniz sorunu çözecektir. 

MailEnable, sunucunuzun aldığı ve gönderdiği mailleri bir klasör altında toplayarak birer text dosyası halinde muhafaza eder. Çok sayıda mailin kuyrukta birikmesi durmunuda bu dosyaların silinmesi sorunu çözecektir. Aşağıdaki dizinin içerisine girerek belirtilen komutu çalıştırdığınızda mail adedinize bağlı olarak silme işleminiz zaman alacak ve tamamlandığında mail trafiğiniz eski haline dönecektir. 

del "C:\Program Files\Parallels\Plesk\Mail Servers\Mail Enable\Queues\SMTP\Inbound\*.*"

del "C:\Program Files\Parallels\Plesk\Mail Servers\Mail Enable\Queues\SMTP\Outgoing\*.*"

Inbound klasörü gelen mailler, Outgoing klasörü ise gönderilen maillere ait dosyaların bulunduğu klasörlerdir. 

Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra sunucunuzu ya da servislerinizi restart etmenize gerek yoktur. Ancak her ihtimale karşı servislerinizin aktif ve çalışır durumda olduğundan emin olunuz.