Plesk - Unable to get administrator password Hatası

ERROR: Exception: Unable to get administrator password hatası genellikle Windows temelli Plesk sistemlerde ortaya çıkan ve bazı servislerin çalışmaması nedeniyle Plesk ve Sunucunun erişim yetkisini kontrol ettiği Administrator kullanıcısının şifresini okuyamaması ile karşımıza gelen çözümü oldukça kolay bir hatadır. 

Söz konusu hatanın ekseri nedenleri şu şekildedir;

- Plesk PopPass Servisinin Çalışmaması
- Sql Server Servisinin durması ya da başlatılamıyor olması
- Plesk Management Servisinin durması ya da başlatılamıyor olması

Söz konusu hatanın ortaya çıkması durumunda ilk işlem olarak Uzak Masaüstü bağlantısı ile sunucuya bağlanarak "Plesk Service Monitor" ekranında başlatılamayan servisleri restart etmek denenebilir. Genellikle bu işlem sonrasında kontrol paneli açılacak ve sistem kaldığı yerden çalışabiliyor olacaktır. 

Bu işlemin çözüm olmaması durumunda Plesk sistemimizde yapısal bir sorun olma ihtimali ortaya çıkar. Sorunun sebebi aynıdır, ancak çözüm yolu daha girift ve detaylı olabilir. Bu durumda çalışmayan servislerin windows loglarından incelenerek neden sekteye uğradığı tespit edilebilir ve mümkün olabilirse çözümü manuel olarak gerçekleştirilebilir. 

Servislerin restart edilmesi ve loglardan sorunun tespit edilip çözülmesi mümkün olmuyorsa son çare olarak Plesk yüklemesi onarılmalı (repair) ve aksaklıkların Plesk yükleyicisi ile ortadan kaldırılması sağlanabilir. 

Bu işlem için Plesk Reconfigurator-> Repair Plesk Installation bölümünden start edilemeyen servisin onarılması sağlanabilir. Servis onarım işleminden sonra Plesk, ilgili sorunu çözecek ve veri kaybı olmadan sisteminiz kaldığı yerden devam ediyor olacaktır. 

Yukarıdaki işlem ve süreçlerin neticesinde sorununuz halen çözülmediyse konuyu Servis Sağlayıcınızla görüşebilir ya da Plesk Support aracılığıyla kurumsal bir çözüm talep edebilirsiniz.