BLOG

Veri merkezi teknolojileri ve sunucu hizmetleri ile ilgili güncel kampanyalar, faydalı bilgiler ve gündelik içerikler için blogumuzu takip edin
157181461423 Ekim 2019 2491 kez okundu

Toplu Mail Gönderimleri İçin İpuçları

Toplu Mail Gönderimleri İçin İpuçları

Toplu mail gönderimleri Dijital Pazarlamanın önemli sac ayaklarından biri. Olumlu sonuçlar alabilmeyi sağladığı da çok açık. Ama Inbox'a düşerse!

Toplu mail gönderimleri Dijital Pazarlama"nın önemli sac ayaklarından biri. Olumlu sonuçlar alabilmeyi sağladığı da çok açık. Ama Inbox"a düşerse!

Genel geçer yöntemlerle toplu mail gönderenlerin ilk karşılaştıkları sorun, normal şekilde outlook ile gönderdikleri mail inbox"a düşerken toplu mail gönderme yöntemleriyle gönderdikleri test maillerin spam olarak algılanması. Aynı sunucu, aynı mail, bu neden spam algılandı sorusu aşılması gereken en önemli sorun. 

Bu kritiğin sebebini ve çözümü analiz edeceğiz. Öncelikle mail gönderimlerinde sunucuların aldıkları mailleri nasıl spam olarak algıladığını anlamalıyız. 

Günümüzde ortalama bir mail sunucusu Blacklist kontrolü yapar ve SpamAssasin ile mütevazi bir içerik kontrolüyle maili kabul eder. Ancak Gmail, Hotmail, Yandex gibi operatör mail sunucuları çok daha spesifik yöntemler kullanarak kontroller gerçekleştirir. Bu kritiğe geçmeden önce hızlıca olmazsa olmazları listeleyelim, sonrasında detaylı analizlere gireceğiz.


1. Blacklist Kontrolü: Elbette sunucumuzun ve IP"mizin blacklistlerde olmadığından emin olmalıyız. Kontrol etmek için; https://www.datafon.net.tr/blacklist/

2. IP"mizin PTR kaydı olduğundan ve PTR kaydının karşılığı bir A kaydına sahip olduğumuzdan emin olmalıyız. Hızlıca şu komutlarla bu kontrolü gerçekleştirelim;

nslookup x.x.x.x ile gördüğümüz PTR kaydını bu kez nslookup ptrkaydi.domain.com şeklinde sorgulayalım. Her iki çözümleme de birbiri ile eşleşiyorsa bu eşiği de atladık demektir. 

3. SenderScore"umuzu öğrenmeliyiz. IP"mizin geçmiş mail gönderimlerinde aldığı skor mail trafik kalitemize işaret edecektir; https://senderscore.org

4. DMARC ve DKIM tanımlarımızı girdiğimizden emin olmalıyız. DMARC Policy"miz olmayabilir ancak bir DMARC kaydımız mutlaka olmalıdır. DKIM ve DMARC değerleri mail trafiğimizi kontrol ettiğimizi, hizmet kalitemizi takip ettiğimizi gösterir. En azından mail gönderdiğimiz sunucular, gönderdiğimiz iletileri değerlendirirken bu statüyle muamele eder. 


Yukarıdaki genel geçer koşullara uyum sağladıktan sonra son kontrolleri yapalım

Şimdi https://www.mail-tester.com adresinden bir toplu mail gönderim testi yapalım ve elde ettiğimiz sonucu inceleyelim. Burada yüksek bir puan elde ettiysek ipuçlarına geçebiliriz. 

Benzersiz Mailler

Evet, toplu mail aynı mailin çok sayıda kişiye gönderilmesini esas alır. Ancak bir sunucu aynı mailin birden çok kullanıcıya gönderildiğini tespit ettiğinde MassMailer olarak işaretlenmemiz kaçınılmaz hale gelir. Maillerinizin benzersiz hale gelmesi için bir yöntem gelişirmelisiniz. Bu noktada en sık kullanılan yöntem mail alıcısına adıyla hitap edecek bir giriş cümlesi; "Merhaba Sn. Adı Soyadı" gibi. Evet, mailin devam içeriği kaçınılmaz olarak aynı olacaktır, ancak mail sunucuları, içeriğin şu veya bu şekilde farklı olduğunu gördüğünde alıcıya özel bir ileti olduğuna ikna olacaktır. Bu noktada elinizdeki mail arşivinin güçlü olması gerekiyor. Tabi yazılım seviyesinde de yapılması gereken birkaç spesifik işlem elzem hale geliyor. 

Güçlü Mail Listesi

E-Posta pazarlamalarda genellikle mail arşivleri kullanıldığını biliyoruz. Ancak bu yöntemi kesinlikte tavsiye etmiyoruz. Bu listeler genellikle yoğun spam maile maruz kalan epostalar barındırdığı gibi kimi maillerin kullanımdan çıkmış olmaları da muhtemeldir. İşte bu kritik toplu mail stratejinizin kolaylıkla çökmesine ve zaman kaybı haline gelmesine yol açabilir. Örneğin 1000 adet mailden oluşan listenizden 20 e-posta ulaşılamaz, kullanılmayan ya da hatalı mail bulunduruyorsa ve daha da kötüsü; bu hatalı mailler aynı mail sunucularında çalışıyorsa (örn. hotmail, gmail, yandex, v.b.) gönderinizin spesifik olarak alıcıyı hedeflemediği ortaya çıkar ve blackliste bile girmeden tüm mailleriniz bir anda sandbox abonesi haline gelirler. 

Kaliteli İçerik

Gönderdiğiniz ileti de imla kurallarına azami özeni gösermeniz gerekiyor. Gelişigüzel yazılmış bir metin, yoğun büyük harf kullanımı ve az metin - çok resim den ibaret bir ileti sizi inbox"dan uzaklaştıracak, pazarlama stratejinizin hayal kırıklığına uğramasına yol açacaktır. 

Tüm bu kritiklere gösterdiğiniz hassasiyet size etkileşim, müşteri ve ziyaretçi olarak dönecektir mutlaka. 

Son Eklenenler
Spam Nedir? 159706970110 Ağustos 2020
İşlemci Sıcaklığı Kaç Olmalı? 159689521808 Ağustos 2020
Kişisel Web Sitesi 159683073707 Ağustos 2020
En Çok Okunanlar
Yerli ve Milli İşlemci (Çakıl) 156034654512 Haziran 2019
DDos Saldırıları 148414386711 Ocak 2017
Soğutma ve Enerji Verimliliği 148554578827 Ocak 2017
Süresi Geçen Domainler 156076775317 Haziran 2019